Per poder realitzar un assessorament al personal de les possibles
intervencions ha realitzar amb els diferents assistits he cregut convenint conèixer
la realitat de la feina que es realitza diàriament i les diferencies personals
de cada assistit.
Un cop he tingut clar la peculiaritat dels assistits i el treball que
realitzen els monitors i educadors al centre he observat la necessitat de donar
resposta a algunes situacions que generen inseguretat entorn a les actuacions
que han de seguir per resoldre possibles conflictes.
A partir de les diferents sessions amb el personal (entrevistes
individuals) hem posat en comú les diferents dificultats que se’ls presenten i
hem pogut confeccionar unes intervencions entorn a la problemàtica que en
aquest cas ha estat la intervenció davant el conflicte agressiu entre assistits.
Pautes que es seguiran:
·
Utilitzar
un tipus de llenguatge verbal assertiu per transmetre tranquil·litat i
seguretat. L'assertivitat és una part de les habilitats socials, que reuneix
les conductes i pensaments que ens permeten defensar els drets de cada un sense
entrar en un estil passiu ni agressiu.
·
Demostrar
que escoltes: Comprendre el problema de l'altra persona, donar arguments que
evidencien que s'ha entès la seva forma de pensar i posar-se en el seu lloc
(exemple: comprenc el teu problema ...)
·
Exposar els pensaments / opinió /
sentiments: És important que al costat del pas anterior es mostri l'opinió personal i / o pensamentsdel tema ( exemple: però, jo opino ...).
·
Proposar una solució:
Suggerir una possible alternativa per resoldre el problema o conflicte
(exemple: per tant, suggereixo ...).
·
El
llenguatge ha de ser preferiblement Clar - Curt - Senzill (frases curtes, donar
una sola ordre i parlar d'un sol tema de conversa).
·
Utilitzar preguntes com
respostes, paràfrasi com repetició de
l'objecció,fent hipòcrita o poc raonable. ( exemple: així que creus que
dediquem massa temps al vostre compte...)
·
Fer efecte bumerang. Fer circular en sentit contrari al plantejat en el primer moment. "M'han fet fer cargols
per fabricar un vaixell ...". Respondre amb contundència: "Si, tens
raó ... el que estem fent és tan important, que sense la teva ajuda no podríem
fer el projecte ... "PERÒ MAI mostrant SUPERIORS i mostrar un nivell
d'humor adequat (no utilitzar doble sentit, ni la ironia).
·
Utilitzar la comunicació no verbal per transmetre sentiments. La persona
amb discapacitat
intel·lectual i / o del desenvolupament comprendrà millor el contingut emocional
que el verbal.
·
Posar-se a la seva
altura, contacte visual i tàctil i respectar el seu espai vital, tenir cura de
no adoptar una posició agressiva.
·
Atraure la seva atenció (per exemple
tocar-li suaument l'espatlla o agafar de la mà) i evitar distraccions.