lunes, 15 de diciembre de 2014

Conclusions finals

Durant el període de les meves pràctiques he pogut analitzar la forma de treball del psicopedagog basada en l’anàlisi i comprensió del context com a feina prèvia per arribar a estructurar les actuacions. Per tant, es segueix un mètode de treball que s’allunya de l’aplicació d’estratègies tancades i es fonamenten les intervencions elaborades a partir de la realitat contextual present.

He constatat la relació que manté amb altres professionals de forma col·laborativa i de construcció conjunta, on cadascun aporta coneixements que són els que serveixen per realitzar les propostes d’intervenció des de les perspectives que els aporten les seves tasques amb els assistits del centre.
En síntesi el paradigma que he anat observant i després seguint amb les meves aportacions al centre ha estat el criticoreflexiu i el tipus de professionalitat segons Hoyde ha estat la desenvolupada.

Un altre punt que m’agradaria afegir ha estat l’explicació de diversos punts del marc deontològic que són de gran importància per al centre i què s’ha posat èmfasi en realitzar-los correctament.
Referent a una de les metes que m’havia plantejat en el meu projecte que consistia en observar les millores, no ha estat possible ja què, he constatat que les intervencions amb deficients intel·lectuals necessiten d’un llarg termini de temps per poder valorar-les.  Aquest punt per tant, no havia estat previst i seria un punt de millora.

La fase del pla sobre la continuïtat si que es veurà efectuada donat què, s’haurà de continuar el procés per poder avaluar els efectes.

La dificultat més considerable que pogut trobar ha estat referida a l’organització del assistits per zones, on els usuaris amb deficiències més profundes estan en espais diferenciats on realitzen activitats senzilles i després hi ha dues zones on es destinen els assistits que poden estar realitzant treballs ocupacionals i els que estan en una zona intermèdia. Fins aquí, bé, però hi ha un tipus d’usuaris que necessitarien una dedicació més personalitzada i no tenen cabuda, per les seves característiques personals,  en cap de les tres estàncies.

Aquest fet dóna lloc a que els orientadors (monitors) perdin molt de temps en atendre les característiques i comportaments d’aquest tipus característic d’usuaris ( hi ha dos al centre) i restin atenció als altres.


Per finalitzar, i encaminar el meu projecte, he tingut que modificar la meva proposta inicial (tal com indico en l’apartat d’observacions) i centrar-la en les relacions interpersonals relacionades amb els trastorns de conducta i centrades amb el context d’actuació.