ASPECTES GENERALS DE LA RELACIÓ ORIENTADORA
- Buscar el benestar de l’assitit, la seva satisfacció i
assoliment de beneficis
- Respectar els seus drets com a assistit i com a persona
- Respectar les seves pròpies conviccions i formes de
comportament
- Evitar la dependència dels assistits en els orientadors
- Respectar la singularitat i diversitat de cada un
- Respectar els interessos de cada persona
- Realitzar un seguiment de cada assistit, procurant
conèixer la seva trajectòria i no abandonar a la meitat d'un procés d'orientació
CONFIDENCIALITAT SOBRE LA INFORMACIÓ RECOLLIDA
- Ús restringit i totalment confidencial de la informació
recollida
- Ser previngut per impedir el seu coneixement i difusió
per persones poc qualificades
- Guardar gelosament les dades i no divulgar sense el
consentiment de l’assistit
- Només es podran utilitzar instruments tècnics amb el
consentiment de l’assistit, i en cas d'ús de
les dades han de mantenir l'anonimat
ACTIVITATS D'AVALUACIÓ , VALORACIÓ I INTERPRETACIÓ DE
DADES
El professional ha de conèixer adequadament les seves
limitacions i seleccionar amb cura el disseny exploratori i els instruments i
procediments d'anàlisi .
FORMACIÓ I SUPERVISIÓ DELS ORIENTADORS
- La formació del psicopedagog ha d'estar permanentment
actualitzada, revertint en una formació alternativa i dedicació responsable per
part dels professionals
- Ha de considerar de forma gairebé taxativa, l'exclusió
de l'atenció a persones amb les que hagin relacions afectives o de tipus professional
ja que el coneixement enquistat d'un determinat paper personal en les relacions
esbiaixen els diagnòstics i valoracions del professional